maandag 12 oktober 2009

Gij zult u niet laten beledigen

Een nieuwe aflevering in de serie cabareteske capriolen van het Meldpunt Discriminatie Internet.

Loor, de dame die publiceert op het weblog "Loor Schrijft" en dat blog ook onderhoudt krijgt een dreigmail van het MDI.

Of Loor de reactie van reageerder 'chloorr' maar even weg wil halen. Want die 'chloorr' heeft haar (Loor) voor 'joden-hoer' uitgemaakt.

Loor weigert natuurlijk ("Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken?"), maar het MDI houdt de poot stijf.
14-10-09
Verzoek tot verwijdering

Loor

Het schijnt dat je als spraakmakend opinieblog (ahum!) pas echt meetelt als je het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) een keer op je nek hebt gehad. Welnu, zulks is gebeurd.

Of ik een reactie van nieuwbakken reaguurder/stalker 'chloorr' wil verwijderen van Loor Schrijft. De reactie in kwestie, waarin chloorr mij uitmaakt voor 'joden-hoer', is volgens het MDI namelijk "beledigend voor de joodse bevolkingsgroep".

Ja, duh! En dat was mij zeker niet opgevallen? Ik maak godbetert deel uit van die bevolkingsgroep. Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken? De reacties van chloorr zijn juist heel nuttig in dezen, want het is verdomd lastig refereren naar de anti-Joodse werkelijkheid als zij overal snel wordt uitgegumd en slechts achter stiekeme handjes wordt gefluisterd. Gevalletje Catch-22.

Mijn argumenten werden niet gehoord door de medewerker van het starre MDI: "Het is ook mogelijk uw standpunt uit te dragen zonder strafbare uitingen te openbaren via uw weblog. Hoor. Ik verzoek u hierbij dan ook nogmaals de uiting van uw website te verwijderen."

Ja, deze medewerker was duidelijk van de school regels zijn regels en lang leve mijn betonnen plaat.

De reactie heb ik aangepast. Een ontstellend zwaktebod. Ik overweeg echter een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet. Omdat het slecht zijn huiswerk maakt en volstrekt ongevoelig is voor legitieme invalshoeken. Maar wel voor gluiperige, anonieme aangiften van... ja, van wie eigenlijk? Hij of zij is in ieder geval geen lid van 'mijn' bevolkingsgroep. Mark my words.
Loor krijgt slappe knietjes en past de reactie aan. De intimidatiepoging van het MDI heeft gewerkt.

Loor overweegt nu een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet in te dienen. Bij wie en wegens wat blijft onduidelijk. Domheid en incompetentie en zijn immers niet bij wet verboden.

Maar uiteindelijk is de blogbeheerder (Loor) volstrekt autonoom in haar beslissing om de reactie al of niet aan te passen..

Overigens wijst een reageerder op het blog er al meteen op dat de gewraakte kwalificatie 'joden-hoer' in analogie met 'moffen-hoer' niet op een joodse mevrouw kan slaan en geen belediging voor joden kan zijn. Met 'moffen-hoer' werden immers ook niet de Duitsers beledigd maar de dame in kwestie.

En één mevrouw is geen bevolkingsgroep. Het Meldpunt Discriminatie Internet is hier weer eens volledig de weg kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten